Sunday, August 10, 2008

Stokis Daerah Lagenda Heights

STOKIS DAERAH
BER
TARAF 5 BINTANG

Melayari bahtera perniagaan MLM (S) bukanlah suatu perkara yang mudah. Banyak cabaran dan rintangannya. Namun jika perjuangan ini disertakan dengan ilmu, semangat dan kesungguhan yang berterusan, tidak musatahil kejayaan akan menjadi milik kita bersama. Pepatah Melayu ada mengatakan “Jika tidak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya”, “ Alang-alang seluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan”.

Berbekalkan semangat perjuangan yang gigih itulah menyebabkan PJS Mohd Zahir Ghazali melebarkan perniagaannya dengan membuka Stokis Daerah Sungai Petani bertaraf 5 bintang di No 66, Jalan Legenda 2, Bandar Legenda Heights, Sungai Petani (bertentangan dengan Bank Islam). Stokis yang dilengkapi dengan produk-produk HPA ini juga menyediakan kemudahan-kemudahan lain seperti tempat untuk perbincangan dan mesyuarat mingguan. Reka bentuk hiasan dalaman cukup menarik. Mempunyai sudut info semasa HPA dan juga perkembangan syarikat. Selain itu terdapat juga galeri sejarah HPA yang bermula sejak tahun 1986 hingga kini. Juga dipaparkan wajah-wajah pemimpin utara yang berwawasan dan berwibawa.


Anak muda kelahiran Kampung Perak, Bukit Selambau, Kedah ini mempuyai cita-cita yang tinggi dalam memperjuang HPA. Melibatkan diri dalam perniagaan ini semenjak beliau menjadi penuntut di Universiti Al-Azhar Mesir lagi sekitar tahun 1998. Beliau adalah orang pertama yang membawa Pengarah Urusan HPA, Haji Ismail Ahmad ke Mesir dalam satu lawatan ke bumi anbiya dan singgah di Universiti Al-Azhar untuk mengadakan sesi penerangan HPA dengan penuntut-penuntut di sana. Sambutan amat menggalakkan. Hampir 90 peratus pelajar-pelajar Malaysia di sana menyertai HPA.
Setelah pulang ke tanah air, beliau meneruskan perjuangan ini tanpa mengenal erti penat dan jemu. Sebagai pendakwah bebas, beliau banyak mendedahkan kepada masyarakat akan pentingnya penggunaan produk-produk halal dalam kuliah-kuliahnya di masjid-masjid dan surau-surau. Sambutan di kalangan masyarakat setempat amat menggalakkan. Dari situ PJS Mohd Zahir mula mengorak langkah meneruskan perjuangannya dengan memantapkan jaringan yang terdiri dari kalangan sahabat-sahabatnya di seluruh negara yang sama-sama belajar di Mesir dulu.


Kehebatan, tribulasi dan mehnah yang beliau tempuhi dalam memartabatkan produk halal HPA akan dipaparkan dalam episod yang akan datang…. Ends….

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU