Friday, August 15, 2008

KPU ANJUR KURSUS MEMBINA MOTIVATOR

Kelab Pemimpin Utara (KPU) akan menganjurkan Program Pembinaan Kepimpinan (PPK) yang akan diadakan pada 22 OGOS 2008 (Jumaat) di Hotel Swiss Inn, Sungai Petani. Program yang bermula mulai jam 9.00 pagi hingga 6.00 petang adalah terhad kepada 300 orang peserta sahaja.

Pengarah Program, PJS Mohd Zahir Ghazali memberitahu, 300 peserta ini adalah di kalangan mereka yang dipilih daripada KPU Generasi–1 (Gen-1) hingga Generasi-4 (Gen-4) dan sebahagian Gen-5.

PJS Ustaz Zahir antara pemimpin KPU yang banyak idea

Program sehari ini akan mendedahkan peserta kepada beberapa slot. Antaranya slot bersama Pengarah Urusan HPA, Haji Ismail Ahmad. Pengarah Urusan akan membentangkan kertas kerja berkaitan dengan perjuangan HPA serta hala tuju ke arah mencapai sasaran jualan RM20 juta sebulan. Peserta-peserta juga akan didedahkan dengan aktiviti Latihan Dalam Kumpulan (LDK).

Pada sebelah petang, pembentangan kertas kerja bertajuk : Membina Motivator dan Penceramah HPA Yang Efektif akan disampaikan oleh Ustaz Ahmad Yahya. Beliau merupakan salah seorang penceramah hebat dari utara yang tersenarai antara 10 yang terbaik.

Dalam kertas kerjanya beliau akan mendedahkan teknik-teknik dan cara-cara yang berkesan untuk menyampaikan ceramah. Peserta akan juga akan didedahkan dengan beberapa kaedah ‘public speaking’ sesuai dengan hasrat KPU untuk melahirkan 300 penceramah HPA menjelang 2010.

Menurut PJS Mohd Zahir, semua peserta yang layak dan terpilih sudah pun dihubungi dengan surat panggilan rasmi. Beliau berharap agar peserta yang telah menerima surat dapat mengesahkan kepadanya secepat mungkin akan status kehadiran mereka dengan menyatakan nombor siri yang tertera pada surat tersebut. Mana-mana peserta yang tidak mengesahkan kehadiran mereka terlebih awal tidak dibenarkan masuk ke program ini kerana tempat mereka akan diganti dengan peserta lain.

Semua peserta dimestikan memakai blazer. Kemeja-T sama sekali tidak dibenarkan. Peserta muslimat pula hendaklah memakai stokin. Mana-mana peserta yang tidak memenuhi syarat-syarat tersebut, tidak dibenarkan untuk masuk ke dewan.

Untuk maklumat dan keterangan lanjut, sila hubungi PJS Mohd Zahir Ghazali (012-4269003) dan PJS Noor Hyzad (019-41017370.

Ends....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU