Tuesday, June 23, 2009

SEKILAS PANDANG LARANGAN PEMBELIAN AGEN STOK

Salam semua sekali para warga HPA Malaysia;


GM berharap isu ini dapat di fahami dengan jelas dan positif. GM telah merujuk hal ini kepada Panel Syariah dan Pengarah Urusan sebelum ini.

Kita renung kembali kenapa PBC itu di laksanakan suatu masa dulu. Diantaranya adalah satu jalan pintas kenaikan pangkat yang kalau cara biasa adalah pengumpulan 1501NM timbunan berkumpulan tanpa had aras dan waktu.

Tujuan PBC adalah untuk melahirkan sebenarnya usahawan yang sukses. Sesaorang usahawan perlu dipersiap dan mempersiap diri mengubah cara kerja dengan menyertai program PBC serta melengkapkan 300NM dalam waktu 2 bulan.
Namun sebahagian para pemimpin yang melakukan mungkin niat yang baik dengan membenarkan bakal peserta PBC mencukupkan 300NM mengikut sesuka hati malah ada yang sampai lebih dari satu tahun. Setelah mencukupkan 300 NM, maka peserta tersebut di tawarkan menyertai PBC.

Suka GM ingatkan bahawa kalaulah cara ini di biarkan berterusan maka akan lahir peserta PBC yang tidak berkualiti. Kita ingin lahirkan kepada mereka yang benar serius mahu jadi usahawan.

Sehubungan dengan ini saya memberi peringatan kepada seluruh PJS supaya mematuhi keputusan tribunal dan mempositifkan segala keadaan.

Ends.....sumber blog GM HPA

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU