Saturday, June 27, 2009

PJS CIKGU NADZRI GEMPUR PELAJAR TEKNIK

Pengalaman sebagai seorang cikgu yang pernah membimbing ratusan banduan di penjara Pulau Pinang dan pelajar-pelajar juvana di STB Teluk Air Tawar menjadikan PJS Cikgu Mohd Nadzri lebih memahami realiti sebenar akan tugas dan tanggungjawabnya dalam memperjuangkan produk halal lagi baik.

Ubat gigi dengan kismis dah habis dijual...

InsyaAllah, kami boikot barang orang kafir, tambahan HPA pun ada jual...

Kami dah tau mana yang Halal, mana yang Haram... Jom beli produk HPA !


Bertempat di Surau SM Teknik Seberang Perai, Bukit Minyak, PJS Cikgu Mohd Nadzri berjaya memukau lebih 500 pelajar dalam ceramahnya bertajuk " PRODUK HALAL dan HARAM TANGGUNGJAWAB BERSAMA". Beliau banyak memberi penekanan terhadap kewajipan mengguna dan memperjuangkan produk halal kerana ia merupakan tanggungjawab ke atas semua Muslim. Selain itu kesedaran terhadap strategi dan tindakan musuh-musuh Islam yang menggunakan jarum halus untuk menghancurkan Islam juga didedahkan. Antaranya kemasukan budaya dan cara hidup. Selain itu, terdapat makanan luar yang ditaja atau dihasilkan oleh Yahudi juga banyak terdapat di pasaran pada hari ini. Kebanyakannya dihasilkan dan dicampur dengan unsur-unsur atau bahan-bahan yang meragukan.

PJS Cikgu Mohd Nadzri bersama lebih 500 pelajar

Oleh yang demikian, pelajar-pelajar perlu diberi kesedaran akan hakikat ini sejak dari awal, terutama di bangku sekolah. Hadir sama dalam program itu ialah PJ Hanis Huqaimi, PJ Mohd Shahir dan PJ Fatimah Hashim. Pameran dan gerai jualan HPA juga diadakan dan mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada pelajar.

Ends.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU