Saturday, February 14, 2009

PBC TAIPING BERI PELUANG PEKERJAAN KEPADA PENDUDUK TEMPATAN

PBC Taiping yang berlangsung pada 14 dan 15 Februari 2009 di Hotel Seri Malaysia telah dihadiri seramai 50 peserta yang kebanyakannya adalah dari sekitar Taiping, Kamunting dan Kuala Kangsar.

Sebahagian peserta PBC sedang mendengar slot yang disampaikan

Pemimpin baru yang bersemangat PJ Zalilah Ghazali (atas) dan PJ Ustazah Saliza (bawah)

PJS Mohd Nadzri sedang menyampaikan slot Kenali HPA


Bengkel dan persembahan peserta PBC

Program yang diadakan pada setiap bulan ini makin mendapat sambutan daripada pengedar-pengedar HPA terutama pengedar baru. Ini berlaku berikutan kegawatan ekonomi global yang menyebabkan banyak industri seperti pengilangan gulung tikar.

Antara Fasilitator yang membantu PBC Taiping

Kamunting merupakan kawasan perindustrian di Perak Utara. Sebelum ini ia menyediakan banyak peluang pekerjaan kepada penduduk setempat. Akibat kegawatan tersebut, ramai yang terpaksa dibuang dan diberhentikan kerja. Kesempatan ini diambil oleh pengedar-pengedar untuk memperkenalkan HPA dan memberi peluang pekerjaan sebagai usahawan kepada mereka.

PJ Ustaz Irwan antara 'Orang Kuat' PBC Taiping

Hadir dalam PBC tersebut ialah PJS Mohd Nadzri Ahmad (slot Kenali HPA), PJS Ismail Othman (slot Plan Pemasaran), PJS Ustaz Zamri Bakar (slot Produk Pilihan), PJS Hasnah Mustafa (slot Gerak Kerja 6M), PJS Noormah Zainol (slot Bersama Pemimpin), PJS Ustazah Siham Hashim (slot Saraf Tapak Tangan) dan PJ Ustazah Saliza Zainol (slot Halal Haram).

PBC kali ini dibantu oleh beberapa orang fasilitator terlatih. Antaranya PJE Karidah Khanum, PJE Hindun, PJ Ustaz Yusfee Yusoff, PJ Ustaz Irwan dan PJ Sazali Salihuddin dan beberapa fasilitator muslimat.

Ends...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU