Monday, March 9, 2009

PELANCARAN MLM SYARIAH HPA MERIAH

Pelancaran MLM Syariah (MLMS) HPA mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari seluruh pemimpin dan pengedar HPA dari seluruh negara. Hampir 1200 hadir memenuhi ruang Dewan Utama Lembaga Tabung Haji, Jalan Tun Razak Kuala Lumpur.

.Suasana di Majlis Pelancaran MLM Syariah HPA


Selain itu, wakil dari NGO dan pemimpin dari MLM lain juga turut hadir. Penjelasan dan kupasan mengenai perbezaan di antara MLM S dan MLM Konvensional oleh dua orang tokoh ilmuan Islam amat menarik dan jelas.



Prof Madya Dr Ishak Suliaman dan Dr Mohd Hassan Zaid Ramly antara tokoh yang membentangkan dua kertas kerja mengenai MLM Syariah dan perbezaannya dengan MLM Konvensional. Sambutan dan persoalan yang ditunjukkan oleh peserta amat memberangsangkan.

Seminar MLMS ini adalah julung-julung kali diadakan di negara kita. Ratusan malah jutaan umat Islam di Malaysia terlibat dengan perniagaan MLM. Malangnya ramai yang tidak mengetahui dan membezakan yang mana satukah MLM yang benar-benar menepati kehendak syarak dan MLM yang masih menjalankan sistem secara kapitalisme dan mengaut keuntungan dan pendapatan secara haram.


Seminar yang dirasmikan oleh Pengarah Urusan HPA, Haji Ismail Ahmad membuka satu lembaran baru ke arah memperkasa dan memperjuangkan MLM yang benar-benar mendapat berkat dan redha daripada Allah SWT. Semoga usaha kecil yang dilakukan oleh HPA akan membuka mata kepada semua peminat MLM terutama yang sebangsa dan segama dengan kita.

Ends....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU