Monday, July 28, 2008

Salon Kecantikan Muslimah

D’WANDA
SALON RAMBUT DAN SPA MUSLIMAH

Tidak banyak pusat kecantikan (salon) dan perawatan Islam yang beroperasi khususnya kepada kaum wanita di bandar Sungai Petani. Jika ada pun, barangkali perniagaan itu belum tentu menepati kehendak dan prinsip-prinsip yang digariskan mengikut kehendak dan prinsip syariah Islam. Ia membabitkan penggunaan jenis herba dan juga kaedah rawatan yang digunakan. Adakah herba yang digunakan untuk kecantikan dan perawatan itu memenuhi dan menepati konsep ‘halalal toyyiba'. Dalam dada akhbar banyak dipaparkan penggunaan alat kosmetik yang mengandungi bahan kimia dan juga barang-barang terlarang di sisi agama. Ia bukan sahaja memberi kesan sampingan kepada penggunanya, malah turut memberi impak yang buruk kepada Islam itu sendiri. Sampai bilakah umat Islam harus bergantung kepada bahan-bahan yang ada unsur 'syubahah' dan juga kepakaran perawatan dan penjagaan kulit dari mereka yang tidak seagama dengan kita.?


(PJS Wanda sedang melakukan teknik rawatan kecantikan muka)

Atas dasar tanggungjawab dan amanah serta tuntutan fardu kifayah, D’Wanda Salon dan SPA Muslimah mengambil langkah awal memenuhi tuntutan ini. Salon ini adalah milik penuh PJS Siti Norwanda Yusof beralamat No 510, Jalan NIlam 1, Taman Delima,08000 Sungai Petani Kedah.


Pengurus salon, PJS Siti Norwanda adalah lulusan UiTM. Memiliki Sarjana Muda BSc (Hons) dalam bidang Comunication and Networking. Beliau mula menceburkan diri dalam perniagaan MLM HPA sekitar 2005. Pernah menjadi Pengurus HPA Cawangan Pulau Pinang di Bayan Lepas 2006 -2007. Memiliki Sijil Herbalis HPA, Sijil Perunding Kecantikan dan Rambut. Kegigihan beliau mengurus dan mengendalikan pusat kecantikan ini memberi peluang yang amat luas kepada wanita-wanita Islam untuk mendapatkan perkhidmatan yang terbaik.



Antara perkhidmatan yang ditawarkan oleh salon ini ialah gunting rambut dan rambut berkelumumur, rawatan muka dan badan, sauna, mandi wap, berbekam (al-hijamah), dan kiropraktik (membetulkan tulang belakang). Perniagaannya bermula dari jam 10.30 pagi hingga 6.30 petang. Dibuka pada setiap hari, kecuali hari Rabu. Bagi yang ingin mendapatkan khidmatan rawatan kecantikan dan kesihatan, bolehlah menghubungi PJS Siti Norwanda di talian 012-5718838/012-5766887. Seluruh wanita Islam dijemput hadir ke salon ini. Harga perkhidmatan yang dkenakan amat berpatutan
.

Ends……..

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU