Thursday, July 24, 2008

Radix Fried Chicken

MENGAPA MASIH LAGI TIDAK MEMILIH RFC?

Menuntut ilmu merupakan satu kewajipan ke atas setiap umat Islam. Hanya dengan ilmu sahajalah martabat agama dan bangsa dapat dipertahankan. Kata imam al-ghazali, ilmu tanpa amal adalah sia-sia dan amal tanpa ilmu adalah gila. Sekaligus memperlihatkan kepada kita bahawa tugas dan tanggungjawab menuntut ilmu terletak kepada seluruh ummah yang mengaku beriman dan bertaqwa kepada Allah SWT.


Dengan ilmu kita dapat membezakan mana yang baik dan mana yang buruk. Yang mana halal dan yang mana pula haram. Pendita Za’ba pernah berkata bahawa “ilmu adalah pelita hidup”. Oleh yang demikian dalam soal makanan, kita perlu memberi penekanan kepada halal dan haram. Jangan anggap semua yang berlogo ‘halal’ itu adalah ‘halal’. Hanya dengan ilmu sahaja kita akan dapat membezakannya.

Kemunculan Radix Fried Chicken (RFC) merupakan satu kebanggaan umat Islam. Ia memenuhi satu tuntutan fardu kifayah dalam industri makanan segera. Selama ini, setelah hampir 50 tahun negara mencapai kemerdekaan, belum ada lagi syarikat makanan segera milik umat Islam yang mampu menyaingi dan menandingi syarikat asing yang beroperasi di negara kita, seperti KFC dan Mcdonalds.


Ahamdulillah, RFC yang bertunjang asas ayam goreng organik dalam dua perasa iaitu perasa herba dan perasa pedas mendapat sambutan yang sungguh luar biasa. Pada bulan pertama pembukaannya di Bandar Legenda Heights, Sungai Petani, pelanggan terpaksa berbaris panjang hampir dua jam semata-mata hendak mendapat seketul ayam goreng organik RFC. Namun kini, semua itu telah dapat diatasi oleh pihak pengurusan RFC. Mana-mana pelanggan sekarang ini hanya perlu menunggu sekitar 15 minit sahaja untuk mendapatkan ayam goreng RFC.



Oleh yang demikian sebagai umat Islam yang prihatin dan mempunyai semangat untuk mengguna dan mengamalkan barangan harian dan makanan halal, pilihlah RFC. Tinggalkan jenama-jenama makanan yang mendatangkan keraguan dan ada unsur-unsur syubahah yang akhirnya akan merosakkan hati dan minda umat Islam. InsyaAllah tahun hadapan, pihak pengurusan akan berusaha untuk menambah beberapa lagi cawangan RFC di seluruh negara. InsyaAllah.



Ends……..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Lensa eKPU